långpromenad

idag tog jag ivar på ryggen och kopplade baloo och så gick vi!
Målet var att ta sig till vega där Elise hade 1års kalas. Tyvärr möttes vi av många motgångar då det först och främst inte gick att gå in igenom stora grinden mellan fårhagen och kohagen, så var tvungen att gå tillbaka för att gå över. Sen när jag väl kom över så var nya fina gången inne i andra hagen låst mot stora hagen så var bara fortsätta gå på stora vägen.
gick in i hagen via bilparkeringen men så här iefterhand hade det varit bättre att runda kröken och gå bilvägen hela vägen till bejier. För hagen slutade med en bäck som vi fick gå över och sen klättra upp för ett brant berg- Tur jag är van vid mina egna upptåg.
gick sen längst upp till gården där jag hade hoppats på att det skulle gå att gå rakt över ängen/hagen. det gick självklart inte utan fick gå långt långt åt andra hållet innan jag kunde ta mig in i en hage och rakt över till skogen. där fick jag ju sen gå hela vägen tillbaka. men spännande nog hamnade jag på ett motionsspår som jag så här i efterhand fattat måste vara rudans 15km spår. kändes konstigt när jag var där då jag trodde jag måste gått åt fel håll i sånt fall men det hade jag inte. Kom sen ner i gladö och kunde ta gladöslingan fram till där kalaset var. och ja jag var sen! jag ä alltid sen vare sig jag komme på konstiga upptåg eller inte. skulle gått tidigare hemifrån men det sket sig, som vanligt!
 
 

Kommentera här: