plugg och en sån där bra dag

idag har jag bara varit hemma.
satt och filade på manuset och powerpointen som jag ska redovisa nästa vecka. Efter att jag läst på klart tränade jag med baloo. blev ett lydnadspass och oj vad fint han gick <3 avslutade passet med att träna apport. först ihållande och sen inkommande.
I inkommandet har vi alltid fastnat i att han stannar precis framför mig och släpper föremålet. men idag då jäklar släppte det!
Tog det bit för bit och till sist avslutade vi med ett inkommande med sättande och fasthållande, är så glad i denna otroliga hund. Alttid pigg och glad på att träna men klarar också av att bara vara de här dagarna när vi inte lyckas med något annat än att vara på tomten.
Efter det slängde jag in lite tvätt och sen dog jag på mig löparkläderna och kängorna och tog med baloo ut på en försiktig och halkig springtur. Vi sprang till fårhagen och sen lite backträning för att sen springa vidare genom hagen öer vägen och tillbaka till lissma gård och hem igen.
När jag kom hem fortsatte jag med skolarbetet och åt lite lunch. Sen kom södling och Alva och Martin och Ivar hem och fikade lite kladdkaka och kaffe innan de åkte och hämta Algot.
Martin har varit iväg och tränat idag så jag har varit själv med barnen, mysigt men svårt när Algot är tröttare än Ivar. Kan inte lämna Ivar så måste endå lägga honom innan Algot vilket gjorde att det tog ett tag innan Algot väl kunde få gå och sova. Men när han väl lagt sig och myst in sig tog det inte särkilt lång tid innan han sov.
Och precis när jag satt mig i soffan och tagit fram mackor så kom martin hem.
Lugn och skön dag med väldigt bra inslag
 

Kommentera här: